Τοποθεσίες Οροφές στις Πόλεις Χωριά Παραλίες Αττικής Παραλίες εκτός Αττικής Παραλίες στις Κυκλάδες Παραλίες στην Εύβοια Παραλίες στη Φθιώτιδα Παραλίες στη Φωκίδα Παραλίες στην Αχαϊα Παραλίες στη Ρόδο Παραλίες στη Πρέβεζα Νησίδες Πορθμεία Σιδηροδρομικοί Σταθμοί Γέφυρες Ανεμόμυλοι Μουσεία Πάρκα, Στάδια Ανοικτά Θέατρα / Χώροι Πολιτισμού Μνημεία
Ζώα Πουλιά Έντομα Ουρανός Θάλασσα Βουνά Δάση Υδροβιότοποι Ποτάμια Λίμνες Πηγές Σπήλαια Δέντρα Θάμνοι Λουλούδια Μόλυνση - Καταστροφές Φυσική Ιστορία
Αρχαιολογικοί Χώροι Αρχαίοι Ναοί Αρχαιολογικά Μουσεία Αρχαία Θέατρα Κάστρα, Φρούρια, Πύργοι
Εκθέματα Μουσείων Μινωική,Kυκλαδική,Mυκηναϊκή Τέχνη Αρχαίοι Αρχιτεκτονικοί Ρυθμοί Αγάλματα Κούροι και Κόρες Κεφαλές, Προτομές, Πορτραίτα Αγαλμάτων Επιτύμβιες στήλες και Αναθήματα Αρχαία Ανάγλυφα Αρχαία Ελληνικά Αγγεία Αρχαία Ελληνικά Όπλα Τοιχογραφίες, Ψηφιδωτά Θεατρικά Προσωπεία Βυζαντινή και Χριστιανική Τέχνη Φωτογραφικό υλικό μουσείων
Πέτρινοι Φάροι Φανάρια Λιμανιών
Εκκλησίες Αττικής Νότια Προάστια Εκκλησίες Αττικής Βόρεια Προάστια Εκκλησίες εκτός Αττικής Εκκλησίες στην Εύβοια Εκκλησίες στη Βοιωτία Εκκλησίες στη Φωκίδα Εκκλησίες στη Λακωνία Εκκλησίες στην Αργολίδα Εκκλησίες στις Κυκλάδες Εκκλησίες στη Φθιώτιδα Εκκλησίες στην Αχαϊα Εκκλησίες στην Μεσσηνία Εκκλησίες στην Κορινθία Εκκλησίες στην Αρκαδία Εκκλησίες Νησιών Αργοσαρωνικού, Αττική Μοναστήρια Βυζαντινοί Ναοί Αρχιτεκτονική Εκκλησιών
Φράγματα, Τεχνητές Λίμνες Τεχνολογία - Μηχανές Αυτοκίνητα, Μοτοσυκλέτες Βαριά Οχήματα Πλοία Βάρκες Collections
Ιδέες για Φωτογραφίες (How to) Φωτογραφικός Εξοπλισμός Φωτογράμματα Κυανοτυπίες Υπέρυθρες φωτογραφίες (Infrared) Φωτογραφίες Σέπια Φωτογραφίες Pinhole Camera Φωτογραφική μηχανή Holga Lomography , Λομογραφία Stop Motion Video Backgrounds Αρνητικές φωτογραφίες Εργαλειοθήκη του Φωτογράφου Ιδέες καταγραφής με το κινητό Posters Τα βιβλία μας για τη Φωτογραφία Photo Trip Extreme Close-Up
Κτήρια Φωτιστικά δρόμων Παγκάκια με θέα
Κινηματογράφος Πίνακες Ζωγραφικής Μοντέρνα Τέχνη: Γλυπτική Αγιογραφία Παιχνίδια Παιδική ζωγραφική / Κατασκευές Graffiti Παλέτες (συνδυασμοί Χρωμάτων) Ημερολόγια
Artworks: Άνθρωποι Artworks: Ζώα ArtWorks: Φυτά Artworks: Γενικά Θέματα Artworks: Κτήρια Artworks: Θάλασσα Artworks: Αυτοκίνητο Artwroks: Μέσα Μεταφοράς ArtWorks: Εργαλεία, Αντικείμενα Artworks: Cappuccino Γλυκά του Κουταλιού
Θεατρικές Παραστάσεις Εκθέσεις Δρώμενα Χώροι

Η φωτογράφιση των πνευμάτων, William H. Mumler

Ο Αμερικάνικος εμφύλιος ήταν πιθανόν από τους πιο τραγικούς πολέμους στην ιστορία των Ηνωμένων πολιτειών,  αφού άφησε 600.000 νεκρούς στα πεδία των μαχών, 500.000 χιλιάδες νεκρούς από τον γενικό πληθυσμό ενώ κατέστρεψε το 40% της οικονομίας. 

Τα τραγικά αυτά συμβάντα εκτός των άλλων δημιούργησαν το κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη του πνευματισμού σαν μια ευκαιρία για επικοινωνία των ζωντανών με τις ψυχές των αγαπημένων τους προσώπων που τόσο απότομα και βίαια είχαν χάσει.

Μέσα στους πολλούς πνευματιστές, μέντιουμ και κάθε λογής τσαρλατάνους που βρήκαν την κατάλληλη ευκαιρία για την εκμετάλλευση του πόνου και της αμάθειας των πονεμένων ανθρώπων ήταν και ένας ερασιτέχνης φωτογράφος ο William Mumler που έγινε πασίγνωστος λόγω της ικανότητας του να φωτογραφίζει τα πνεύματα των πεθαμένων συγγενών των πελατών του. Μακάβριο αλλά πολύ προσοδοφόρο. 

Η ιδέα αυτής της ενασχόλησης  ξεκίνησε όταν κατά τη διάρκεια πειραματισμών του για τη δημιουργία ενός αυτοπορτρέτου (Selfie),  διαπίστωσε ότι μετά την εμφάνιση της φωτογραφίας του,  είχε αποτυπωθεί , κάπως πιο αχνά και δίπλα του, ο ξάδελφος του. Ευφυής καθώς ήταν κατέλαβε πως επιτεύχθηκε αυτό το τυχαίο θαύμα και προσπάθησε να το επαναλάβει. Όταν το κατάφερε ξανά και ξανά είχε στα χέρια του ένα προϊόν με τεράστια ζήτηση. 

Το θαύμα μπορούσε να επιτευχθεί με πολλούς φωτογραφικούς τρόπους. Σήμερα, αν το κάναμε με το Photoshop θα συνδυάζαμε δύο φωτογραφίες ή για του ς ψαγμένους 2 layers. Το ίδιο έκανε και ο Mumler μόνο που το έκανε με τις γυάλινες πλάκες με ασήμι που είχε στη διάθεση του τη δεκαετία του 1870.

Βέβαια η επιχείρηση είχε ένα τεράστιο πρόβλημα. Πως θα βρεθεί μια φωτογραφία του νεκρού που υποτίθεται θα φωτογράφιζε το πνεύμα του; Στην περίπτωση του Αβραάμ Λίνκολν που είναι μια από τις πιο γνωστές φωτογραφίες του τα πράγματα ήταν εύκολα αφού ήταν πρόεδρος των ΗΠΑ και υπήρχαν πολλές φωτογραφίες του στις εφημερίδες. Για τους άλλους βρήκε δύο λύσεις. Η πρώτη ήταν να φτιάχνει το πνεύμα τόσο ασαφές (με μικρότερο χρόνο έκθεσης στο φως) ώστε να φαίνεται μεν αλλά να μην αναγνωρίζεται δε. Η δεύτερη, η πιο επικίνδυνη που όμως δεν αποδείχθηκε ποτέ, ήταν να μπαίνει στα σπίτια των πελατών και να κλέβει τις φωτογραφίες. Σε κάθε περίπτωση τα κατάφερνε θαυμάσια. 

Όταν έχεις μεγάλη επιτυχία,  αυξάνεις τη λίστα με τους πελάτες αλλά και το κατάστιχο με τους εχθρούς σου. Έτσι οι καταγγελίες των εχθρών του τον οδήγησαν κατηγορούμενο για απάτη κατ’ εξακολούθηση, στο δικαστήριο. Το οξύμωρο ήταν ότι αθωώθηκε λόγω αμφιβολιών μιας και κανένας από του κατήγορους τους δεν μπόρεσε να περιγράψει με ακρίβεια τη μέθοδό του. Ωστόσο η δικαστική αυτή περιπέτεια του κατέστρεψε τη φήμη και τελικώς αναγκάστηκε να σταματήσει αυτού του είδους τη φωτογράφιση. 

Αργότερα κατάφερε, αυτός ο πολύ έξυπνος άνθρωπος, να επινοήσει μια φωτογραφική μέθοδο μεταφοράς φωτογραφιών σε έντυπα με πολύ εύκολο και αποδοτικό τρόπο, μια επινόηση πολύ σημαντική τόσο για την χρήση όσο και για τη διάδοση της φωτογραφίας.

Θέματα κατηγορίας: Θέματα: Εργαλειοθήκη του Φωτογράφου

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 17/11/2022
Χάρτης στο σημείο φωτογράφισης
Καιρός στο σημείο φωτογράφισης

Μπορεί να ενδιαφέρει

Φωτογραφία: Φωτογραφικές Τεχνικές

Εξοπλισμός Φωτογράφισης

Compact:Olympus Stylus Tough TG-6

www.2steps.gr