Τοποθεσίες Οροφές στις Πόλεις Χωριά Παραλίες Αττικής Παραλίες εκτός Αττικής Παραλίες στις Κυκλάδες Παραλίες στην Εύβοια Παραλίες στη Φθιώτιδα Παραλίες στη Φωκίδα Παραλίες στην Αχαϊα Παραλίες στη Ρόδο Παραλίες στη Πρέβεζα Νησίδες Πορθμεία Σιδηροδρομικοί Σταθμοί Γέφυρες Ανεμόμυλοι Μουσεία Πάρκα, Στάδια Ανοικτά Θέατρα / Χώροι Πολιτισμού Μνημεία
Ζώα Πουλιά Έντομα Ουρανός Θάλασσα Βουνά Δάση Υδροβιότοποι Ποτάμια Λίμνες Πηγές Σπήλαια Δέντρα Θάμνοι Λουλούδια Μόλυνση - Καταστροφές Φυσική Ιστορία
Αρχαιολογικοί Χώροι Αρχαίοι Ναοί Αρχαιολογικά Μουσεία Αρχαία Θέατρα Κάστρα, Φρούρια, Πύργοι
Εκθέματα Μουσείων Μινωική,Kυκλαδική,Mυκηναϊκή Τέχνη Αρχαίοι Αρχιτεκτονικοί Ρυθμοί Αγάλματα Κούροι και Κόρες Κεφαλές, Προτομές, Πορτραίτα Αγαλμάτων Επιτύμβιες στήλες και Αναθήματα Αρχαία Ανάγλυφα Αρχαία Ελληνικά Αγγεία Αρχαία Ελληνικά Όπλα Τοιχογραφίες, Ψηφιδωτά Θεατρικά Προσωπεία Βυζαντινή και Χριστιανική Τέχνη Φωτογραφικό υλικό μουσείων
Πέτρινοι Φάροι Φανάρια Λιμανιών
Εκκλησίες Αττικής Νότια Προάστια Εκκλησίες Αττικής Βόρεια Προάστια Εκκλησίες εκτός Αττικής Εκκλησίες στην Εύβοια Εκκλησίες στη Βοιωτία Εκκλησίες στη Φωκίδα Εκκλησίες στη Λακωνία Εκκλησίες στην Αργολίδα Εκκλησίες στις Κυκλάδες Εκκλησίες στη Φθιώτιδα Εκκλησίες στην Αχαϊα Εκκλησίες στην Μεσσηνία Εκκλησίες στην Κορινθία Εκκλησίες στην Αρκαδία Εκκλησίες Νησιών Αργοσαρωνικού, Αττική Μοναστήρια Βυζαντινοί Ναοί Αρχιτεκτονική Εκκλησιών
Φράγματα, Τεχνητές Λίμνες Τεχνολογία - Μηχανές Αυτοκίνητα, Μοτοσυκλέτες Βαριά Οχήματα Πλοία Βάρκες Collections
Ιδέες για Φωτογραφίες (How to) Φωτογραφικός Εξοπλισμός Φωτογράμματα Κυανοτυπίες Υπέρυθρες φωτογραφίες (Infrared) Φωτογραφίες Σέπια Φωτογραφίες Pinhole Camera Φωτογραφική μηχανή Holga Lomography , Λομογραφία Stop Motion Video Backgrounds Αρνητικές φωτογραφίες Εργαλειοθήκη του Φωτογράφου Ιδέες καταγραφής με το κινητό Posters Τα βιβλία μας για τη Φωτογραφία Photo Trip Extreme Close-Up
Κτήρια Φωτιστικά δρόμων Παγκάκια με θέα
Κινηματογράφος Πίνακες Ζωγραφικής Μοντέρνα Τέχνη: Γλυπτική Αγιογραφία Παιχνίδια Παιδική ζωγραφική / Κατασκευές Graffiti Παλέτες (συνδυασμοί Χρωμάτων) Ημερολόγια
Artworks: Άνθρωποι Artworks: Ζώα ArtWorks: Φυτά Artworks: Γενικά Θέματα Artworks: Κτήρια Artworks: Θάλασσα Artworks: Αυτοκίνητο Artwroks: Μέσα Μεταφοράς ArtWorks: Εργαλεία, Αντικείμενα Artworks: Cappuccino Γλυκά του Κουταλιού
Θεατρικές Παραστάσεις Εκθέσεις Δρώμενα Χώροι

Η Μαίρη Χρονοπούλου και δύο κινηματογραφικά αξιώματα

Η Μαίρη Χρονοπούλου είναι μια μεγάλη σταρ του Ελληνικού Σινεμά. Έγινε ευρέως γνωστή τις δεκαετία του 50 και του 60  όταν ο Ελληνικός Κινηματογράφος είχε τη μεγάλη του εποχή. Η ηθοποιός ήταν η ταυτόχρονα η  μοιραία γυναίκα στα μαυρόασπρα δράματα και μια  γυναίκα ταυτόσημη του στυλ και της κομψότητας  στα γεμάτα φως μιούζικαλ. 

Η πορεία της συνεχίστηκε με μικρότερη ένταση ακολουθώντας αυτό  το μούδιασμα που συνέβη με τη δραματική μείωση των Ελληνικών ταινιών αλλά και την αισιοδοξία, λίγο αργότερα, για κάτι καινούργιο,  όταν στο Ελληνικό σινεμά εμφανίστηκαν ιδιοφυείς νέοι δημιουργοί σαν τον Αγγελόπουλο. 

Σε αυτή την αλλαγή, η Χρονοπούλου ήταν παρούσα με συμμετοχή στους Κυνηγούς, στο Ταξίδι στα Κύθηρα και ένα βραβείο στο φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης για τα παιδιά της Χελιδόνας. Η απόσταση του σύγχρονου Ελληνικού κινηματογράφου από τις ταινίες του Φίνου φαίνεται τεράστια όχι όμως για την ίδια και για πολλούς άλλους ηθοποιούς  της γενιάς της που είχαν ταλέντο, υποκριτική δεινότητα και αγαπη για αυτο που κανουν.  

 Η ίδια, σε μια συνέντευξη της είχε δηλώσει ότι η ερμηνεία της στα παιδιά της Xελιδόνας ήταν αφαιρετική. Αφαίρεση στη λογοτεχνία είναι η ηθελημένη παράλειψη πραγμάτων που εννοούνται. Στο σινεμά τι πραγματικά είναι; Αν υποθέσουμε ότι είναι μια ερμηνεία που κρύβει τα πάντα εκτός από αυτό που έχει ζητηθεί από τον σκηνοθέτη, θεωρούμε τη δήλωση αυτή σαν κινηματογραφικό αξίωμα. 

Είναι κινηματογραφικό αξίωμα ότι στο πλατό, η υποκριτική δεινότητα του ηθοποιού ταυτίζεται με τη δυνατότητα του να κάνει αυτό που του ζητάει ο σκηνοθέτης. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο. Η ρήση λοιπόν της Μαίρης Χρονοπούλου είναι ένα ξεκάθαρο αποτύπωμα του τρόπου που αντιλαμβάνεται την συμμετοχή της μέσα από το κινηματογραφικό πλαίσιο. 

Στην ίδια συνέντευξη, ο δημοσιογράφος της ζήτησε να του επιβεβαιώσει τη γνώση της για πολλές κινηματογραφικές τεχνικές λεπτομέρειες. Του το επιβεβαίωσε,  συμπληρώνοντας ότι είναι υποχρέωση της να ξέρει αυτές τις λεπτομέρειες. Είναι υποχρέωση του ηθοποιού να ξέρει για παράδειγμα τις εστιακές αποστάσεις των φακών και πως αυτές επηρεάζουν τον τρόπο της ερμηνείας τους. Ακόμη ένα κινηματογραφικό αξίωμα. 

Η Μαίρη Χρονοπούλου δεν είναι η μόνη ηθοποιός  που συμμετείχε στην εξέλιξη του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου, είναι όμως από τις λίγες που κατα τη γνώμη μας κατανόησε τον οργανικό ρόλο ενός ηθοποιού στο σινεμά και τον διατήρησε στη σωστή του διάσταση χωρίς υπερβολές. 

Αυτό, αν και ακούγεται αυτονόητο ουσιαστικά είναι δύσκολο. Πιθανόν το πιο δύσκολο για έναν ηθοποιό στον κινηματογράφο είναι να ερμηνεύσει έναν ρόλο υποτασσοντας τις ενδεχομένως τεράστιες δυνατότητες και το εγώ του στις ανάγκες του σκηνοθέτη και της ταινίας.

Θέματα κατηγορίας: Θέματα: Κινηματογράφος

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 16/10/2022
Χάρτης στο σημείο φωτογράφισης
Καιρός στο σημείο φωτογράφισης

Μπορεί να ενδιαφέρει

Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος

Προσωπικότητες της Τέχνης

Εξοπλισμός Φωτογράφισης

Γραφίδα:Wacom intuos

www.2steps.gr