Τοποθεσίες Οροφές στις Πόλεις Χωριά Παραλίες Αττικής Παραλίες εκτός Αττικής Παραλίες στις Κυκλάδες Παραλίες στην Εύβοια Παραλίες στη Φθιώτιδα Παραλίες στη Φωκίδα Παραλίες στην Αχαϊα Παραλίες στη Ρόδο Παραλίες στη Πρέβεζα Παραλίες στη Μεσσηνία Νησίδες Πορθμεία Σιδηροδρομικοί Σταθμοί Γέφυρες Ανεμόμυλοι Μουσεία Πάρκα, Στάδια Ανοικτά Θέατρα / Χώροι Πολιτισμού Μνημεία
Ζώα Πουλιά Έντομα Ουρανός Θάλασσα Βουνά Δάση Υδροβιότοποι Ποτάμια Λίμνες Πηγές Σπήλαια Δέντρα Θάμνοι Λουλούδια Μόλυνση - Καταστροφές Φυσική Ιστορία
Αρχαιολογικοί Χώροι Αρχαίοι Ναοί Αρχαιολογικά Μουσεία Αρχαία Θέατρα Κάστρα, Φρούρια, Πύργοι
Εκθέματα Μουσείων Μινωική,Kυκλαδική,Mυκηναϊκή Τέχνη Αρχαίοι Αρχιτεκτονικοί Ρυθμοί Αγάλματα Κούροι και Κόρες Κεφαλές, Προτομές, Πορτραίτα Αγαλμάτων Επιτύμβιες στήλες και Αναθήματα Αρχαία Ανάγλυφα Αρχαία Ελληνικά Αγγεία Αρχαία Ελληνικά Όπλα Τοιχογραφίες, Ψηφιδωτά Θεατρικά Προσωπεία Βυζαντινή και Χριστιανική Τέχνη Φωτογραφικό υλικό μουσείων
Πέτρινοι Φάροι Φανάρια Λιμανιών
Εκκλησίες Αττικής Νότια Προάστια Εκκλησίες Αττικής Βόρεια Προάστια Εκκλησίες εκτός Αττικής Εκκλησίες στην Εύβοια Εκκλησίες στη Βοιωτία Εκκλησίες στη Φωκίδα Εκκλησίες στη Λακωνία Εκκλησίες στην Αργολίδα Εκκλησίες στις Κυκλάδες Εκκλησίες στη Φθιώτιδα Εκκλησίες στην Αχαϊα Εκκλησίες στην Μεσσηνία Εκκλησίες στην Κορινθία Εκκλησίες στην Αρκαδία Εκκλησίες Νησιών Αργοσαρωνικού, Αττική Μοναστήρια Βυζαντινοί Ναοί Αρχιτεκτονική Εκκλησιών
Φράγματα, Τεχνητές Λίμνες Τεχνολογία - Μηχανές Αυτοκίνητα, Μοτοσυκλέτες Βαριά Οχήματα Πλοία Βάρκες Collections
Ιδέες για Φωτογραφίες (How to) Φωτογραφικός Εξοπλισμός Φωτογράμματα Κυανοτυπίες Υπέρυθρες φωτογραφίες (Infrared) Φωτογραφίες Σέπια Φωτογραφίες Pinhole Camera Φωτογραφική μηχανή Holga Lomography , Λομογραφία Stop Motion Video Backgrounds Αρνητικές φωτογραφίες Εργαλειοθήκη του Φωτογράφου Ιδέες καταγραφής με το κινητό Posters Τα βιβλία μας για τη Φωτογραφία Photo Trip Extreme Close-Up
Κτήρια Φωτιστικά δρόμων Παγκάκια με θέα
Κινηματογράφος Πίνακες Ζωγραφικής Μοντέρνα Τέχνη: Γλυπτική Αγιογραφία Παιχνίδια Παιδική ζωγραφική / Κατασκευές Graffiti Παλέτες (συνδυασμοί Χρωμάτων) Ημερολόγια
Artworks: Άνθρωποι Artworks: Ζώα ArtWorks: Φυτά Artworks: Γενικά Θέματα Artworks: Κτήρια Artworks: Θάλασσα Artworks: Αυτοκίνητο Artwroks: Μέσα Μεταφοράς ArtWorks: Εργαλεία, Αντικείμενα Artworks: Cappuccino Γλυκά του Κουταλιού
Θεατρικές Παραστάσεις Εκθέσεις Δρώμενα Χώροι

Τιμητικό μνημείο Μενάνδρου, Ανατολική πάροδος, Νότια Κλιτή, Ακρόπολη, Αθήνα, Αττική

Η ανατολική πάροδος ήταν η  κύρια είσοδος του Θεάτρου στην οποία κατέληγαν ιερείς και συντελεστές των θεατρικών αγώνων κατά την εορτή  των εν άστει Διονυσίων. Η βόρεια πλευρά της εισόδου αυτής επιλέχτηκε για την ανίδρυση των τιμητικών αγαλμάτων των σημαντικότερων εκπροσώπων της δραματικής ποίησης, τα οποία συμβόλιζαν διαχρονικά τις αξίες της κλασικής παιδείας και λειτουργούσαν ως πρότυπα για όλους τους συμμετέχοντες στους θεατρικούς αγώνες.

Το πρόγραμμα της ολοκλήρωσης του νέου λίθινου θεάτρου επί Λυκούργου (336-324 π.Χ.), όπως πληροφορούμαστε από τις αρχαίες πηγές, περιλάμβανε και την ανίδρυση του μεταθανάτιου τιμητικού μνημείου των τριών τραγικών (Αισχύλου, Σοφοκλή και Ευριπίδη) στην κύρια είσοδο, περίπου το 330 π.Χ. Τα χάλκινα αγάλματα τους, που έχουν διασωθεί σε ρωμαϊκά αντίγραφα, είχαν ανιδρυθεί ως γλυπτικό σύνολο πάνω σε ένα μεγάλο επίμηκες τρίβαθμο βάθρο μπροστά από τον τοίχο της παρόδου. Οι λίθοι του βάθρου αποξηλώθηκαν τον 19ον αιώνα και ως σήμερα δεν έχουν ταυτιστεί. Τα αγάλματα απεικόνιζαν τους τρεις τραγικούς σε τυπική στάση και ενδυμασία διακεκριμένων Αθηναίων πολιτών, που υπηρέτησαν τη δόξα της κλασικής Αθήνας.

Στα ανατολικά αυτού του μνημείου ανιδρύθηκε το 291/0 π.Χ. το τιμητικό άγαλμα του σημαντικότερου εκπροσώπου της Νέας Κωμωδίας, Μενάνδρου (342/1-291/0 π.Χ.). Έγραψε πάνω από  100 έργα αλλά νίκησε λίγες φορές. Το ανανεωτικό του έργο είχε ως επίκεντρο τον καθημερινό άνθρωπο και θεωρείται πατέρας του ψυχολογικού δράματος. Μόλις στα 51 του πνίγηκε κολυμπώντας στον Πειραιά και αμέσως μετά το θάνατο του, επί Μακεδόνος Bασιλέως Δημητρίου του Πολιορκητή, ο οποίος ήταν θαυμαστής του, ανιδρύθηκε το τιμητικό μνημείου του. Ο ποιητής απεικονίζεται καθιστός πάνω σε τιμητικό θρόνο, ενώ το αγένειο πρόσωπο μαρτυρεί το νέο συρμό του εισήγαγε ο Μέγας Αλέξανδρος.

Το αρχαίο βάθρο του αγάλματος που βρέθηκε το 1862, φέρει πλην ονόματος του ποιητή και την υπογραφή των καλλιτεχνών γιών του περίφημου γλύπτη Πραξιτέλη: ΚΗΦΙΣΟΔΟΤΟΣ ΤΙΜΑΡΧΟΣ ΕΠΟΙΗΣΑΝ. Το άγαλμα διασώθηκε σε πολλά ρωμαϊκά αντίγραφα, αφού οι Ρωμαίοι έδειξαν μεγάλη για το έργο του. Η ταύτιση της θέσης και της μορφής του μνημείου επέτρεψε την αποκατάσταση του με ανακατασκευή δύο χαμένων βαθμίδων, ανατοποθέτηση  του χαμένου βάθρου και τη διδακτική χρησιμοποίηση χυτού αντιγράφου του αγάλματος στη θέση του χαμένου χάλκινου πρωτότυπου.

Εκ των έξι βάθρων που υπήρχαν σε αυτή την πάροδο μπόρεσε να αποκατασταθεί στα δυτικά ακόμη ένα βάθρο αγάλματος άγνωστου ποιητή, πιθανόν του 2ου αιώνα π.Χ. Οι χαμένοι τον 19ο αιώνα λίθοι του ανακατασκευάστηκαν με νέο υλικό, ενώ οι δύο ταυτισμένοι αρχαίοι λίθοι πήραν ξανά την αρχική τους θέση.

Το πρόγραμμα αποκατάστασης ολοκληρώθηκε το 2012 από την αρμόδια Επιστημονική Επιτροπή για τα μνημεία της Νότιας Κλιτής της Ακροπόλεως.

Θέματα κατηγορίας: Θέματα: Αγάλματα

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 01/12/2020
Χάρτης στο σημείο φωτογράφισης
Καιρός στο σημείο φωτογράφισης

Εξοπλισμός Φωτογράφισης

Σώμα dSLR:NIKON d90
Φακός:Nikkor AF-S DX 18-55 mm F3.5-5.6G ED II lens

www.2steps.gr