Τοποθεσίες Οροφές στις Πόλεις Χωριά Παραλίες Αττικής Παραλίες εκτός Αττικής Παραλίες στις Κυκλάδες Παραλίες στην Εύβοια Παραλίες στη Φθιώτιδα Παραλίες στη Φωκίδα Παραλίες στην Αχαϊα Παραλίες στη Ρόδο Παραλίες στην Αργολίδα Παραλίες στη Πρέβεζα Παραλίες στη Μεσσηνία Νησίδες Πορθμεία Σιδηροδρομικοί Σταθμοί Γέφυρες Ανεμόμυλοι Μουσεία Πάρκα, Στάδια Ανοικτά Θέατρα / Χώροι Πολιτισμού Μνημεία
Ζώα Πουλιά Έντομα Ουρανός Θάλασσα Βουνά Δάση Υδροβιότοποι Ποτάμια Λίμνες Πηγές Σπήλαια Δέντρα Θάμνοι Λουλούδια Μόλυνση - Καταστροφές Φυσική Ιστορία
Αρχαιολογικοί Χώροι Αρχαίοι Ναοί Αρχαιολογικά Μουσεία Αρχαία Θέατρα Κάστρα, Φρούρια, Πύργοι
Εκθέματα Μουσείων Μινωική,Kυκλαδική,Mυκηναϊκή Τέχνη Αρχαίοι Αρχιτεκτονικοί Ρυθμοί Αγάλματα Κούροι και Κόρες Κεφαλές, Προτομές, Πορτραίτα Αγαλμάτων Επιτύμβιες στήλες και Αναθήματα Αρχαία Ανάγλυφα Αρχαία Ελληνικά Αγγεία Αρχαία Ελληνικά Όπλα Τοιχογραφίες, Ψηφιδωτά Θεατρικά Προσωπεία Βυζαντινή και Χριστιανική Τέχνη Φωτογραφικό υλικό μουσείων
Πέτρινοι Φάροι Φανάρια Λιμανιών
Εκκλησίες Αττικής Νότια Προάστια Εκκλησίες Αττικής Βόρεια Προάστια Εκκλησίες εκτός Αττικής Εκκλησίες στην Εύβοια Εκκλησίες στη Βοιωτία Εκκλησίες στη Φωκίδα Εκκλησίες στη Λακωνία Εκκλησίες στην Αργολίδα Εκκλησίες στις Κυκλάδες Εκκλησίες στη Φθιώτιδα Εκκλησίες στην Αχαϊα Εκκλησίες στη Μεσσηνία Εκκλησίες στην Κορινθία Εκκλησίες στην Αρκαδία Εκκλησίες Νησιών Αργοσαρωνικού, Αττική Μοναστήρια Βυζαντινοί Ναοί Αρχιτεκτονική Εκκλησιών
Φράγματα, Τεχνητές Λίμνες Τεχνολογία - Μηχανές Αυτοκίνητα, Μοτοσυκλέτες Βαριά Οχήματα Πλοία Βάρκες Collections
Ιδέες για Φωτογραφίες (How to) Φωτογραφικός Εξοπλισμός Φωτογράμματα Κυανοτυπίες Υπέρυθρες φωτογραφίες (Infrared) Φωτογραφίες Σέπια Φωτογραφίες Pinhole Camera Φωτογραφική μηχανή Holga Lomography , Λομογραφία Stop Motion Video Backgrounds Αρνητικές φωτογραφίες Εργαλειοθήκη του Φωτογράφου Ιδέες καταγραφής με το κινητό Posters Τα βιβλία μας για τη Φωτογραφία Photo Trip Extreme Close-Up
Κτήρια Φωτιστικά δρόμων Παγκάκια με θέα
Κινηματογράφος Πίνακες Ζωγραφικής Μοντέρνα Τέχνη: Γλυπτική Αγιογραφία Παιχνίδια Παιδική ζωγραφική / Κατασκευές Graffiti Παλέτες (συνδυασμοί Χρωμάτων) Ημερολόγια
Artworks: Άνθρωποι Artworks: Ζώα ArtWorks: Φυτά Artworks: Γενικά Θέματα Artworks: Κτήρια Artworks: Θάλασσα Artworks: Αυτοκίνητο Artwroks: Μέσα Μεταφοράς ArtWorks: Εργαλεία, Αντικείμενα Artworks: Cappuccino Γλυκά του Κουταλιού
Θεατρικές Παραστάσεις Εκθέσεις Δρώμενα Χώροι

Επιστήμη και Κινηματογράφος

Το 1839  η Γαλλική Ακαδημία επιστημών αξιολόγησε θετικά τη νέα τέχνη της Δαγκεροτυπίας που ήταν μια πρώιμη φωτογραφική τεχνική προβλέποντας τη προσφορά της στην επιστήμη και κυρίως στην Αρχαιολογία που εκείνη την εποχή ήταν σε ανάπτυξη.

Μερικά χρόνια αργότερα το 1878 ο φωτογράφος Μάιμπριτζ κατάφερε να δημιουργήσει μια σειρά φωτογραφιών που η διαδοχική τους προβολή έδινε την αίσθηση της κινούμενης εικόνας. Ο Μαίμπριτζ με τη χρήση πολλαπλών φωτογραφικών μηχανών κατέγραψε τον καλπασμό ενός αλόγου και απέδειξε ότι υπάρχουν στιγμές που τα πόδια του δεν έχουν επαφή με το έδαφος. Την ίδια περίπου εποχή ο Γάλλος φυσικός Μαρέ κατάφερε να συλλάβει φωτογραφικά το πέταγμα ενός πουλιού χρησιμοποιώντας μια φωτογραφική μηχανή ικανή να αποτυπώνει 12 φωτογραφίες το δευτερόλεπτο.

Οι δουλειές και των δύο φωτογράφων είχαν σαν στόχο την καταγραφή και την ανάλυση μιας γρήγορης κίνησης που δεν μπορούσε να συλλάβει με ακρίβεια το ανθρώπινο μάτι. Το αποτέλεσμα ήταν μια σειρά φωτογραφιών που έδωσαν το εναρκτήριο λάκτισμα για τη δημιουργία του κινηματογράφου. Έτσι, το πρώτο κίνητρο για τη δημιουργία του κινηματογράφου ήταν επιστημονικό.

Αργότερα όταν άρχισε o κινηματογράφος να εξαπλώνεται σε όλο και μεγαλύτερα κοινά και άρχισε να μετατρέπεται σε αυτό που σήμερα ονομάζουμε «έβδομη τέχνη», ο Γάλλος κινηματογραφιστής Μελιές τo 1902 παρουσιάζει μια ταινία μικρού μήκους που θεωρείται το πρώτο κινηματογραφικό ταξίδι στο διάστημα με τίτλο: Ταξίδι στη Σελήνη. Η επιστημονική φαντασία  φεύγει από τις σελίδες των βιβλίων και μέσα από τον κινηματογράφο γίνεται σε τέτοιο βαθμό ελκυστική που φαίνεται να ορίζει τα μελλοντικά επιτεύγματα. 

Τη δεκαετία του 1920 ο κινηματογράφος γίνεται «ομιλών» και είκοσι χρόνια αργότερα γίνεται έγχρωμος. Είναι δύο τεχνολογικές εξελίξεις  που ολοκληρώνουν την υποδομή του. Τα τεχνολογικά και τα εκφραστικά του μέσα διαμορφώνουν μια  νέα γλώσσα, την κινηματογραφική. Μια γλώσσα ικανή να μεταφέρει εκτός των άλλων, σύνθετα επιστημονικά επιτεύγματα με τρόπο απλό και κατανοητό σε όλη σχεδόν την ανθρωπότητα.

Η camera γίνεται εργαλείο πρώτης γραμμής για κάθε επιστημονική έρευνα. Κάθε γεγονός καταγράφεται όπου και αν γίνεται. Στο διάστημα, στα βάθη των ωκεανών, σε φωλιές ζώων, σε ηφαίστεια, σε σπήλαια, ακόμη και μέσα στον ανθρώπινο σώμα. Η camera συμπληρώνει το ανθρώπινο μάτι σε αόρατα φάσματα όπως το υπεριώδες και το υπέρυθρο. H camera γίνεται το οπτικό μας εργαλείο για όλο το σύμπαν δίνοντας μας τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε με ακρίβεια από έναν ΙΟ μέχρι ένα σούπερ ΝΟΒΑ.  

Τεχνικά, η εικόνα εξελίσσεται διαρκώς και γίνεται ο πρώτος επωφελούμενος από κάθε καινοτομία. Αυτή τη στιγμή τα περισσότερα συστήματα παρακολούθησης φυσικών φαινομένων όπου και αν βρίσκονται δρουν βάση σεναρίων για την καταγραφή και την εκτίμηση της πιθανής εξέλιξης τους, χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση. Η παρατήρηση  των ηλιακών κηλίδων, η ανακάλυψη ζωής σε σκοτεινές αβύσσους, η καταγραφή της σύγκρουσης ηλεκτρονίων μέσα σε έναν επιταχυντή και η φασματοσκοπική ανάλυση αστεριών είναι μερικά μόνο από τα χιλιάδες παραδείγματα τέτοιων εργασιών που συμβαίνουν καθημερινά και έχουν στην αφετηρία τους στην κινηματογραφική τεχνική.    

Η ψηφιακή εποχή έφερε μέσω της εικόνας την επιστήμη ακόμη πιο κοντά σε όλους. Όλοι έχουμε τη δυνατότητα όχι μόνο να βλέπουμε αλλά να παράγουμε με το πάτημα ενός κουμπιού το δικό μας περιεχόμενο. Κάτι τέτοιο δεν μας κάνει φυσικά επιστήμονες μας δίνει όμως την ευκαιρία να μεταφέρουμε τις γνώσεις, τις εμπειρίες και τις ιδέες μας σε όλο τον πλανήτη, χωρίς κανένα κόστος και με στιγμιαία ταχύτητα. Εκατομμύρια video δημιουργούντα κάθε χρόνο. Πολλά από αυτά αφορούν τεχνικές επίλυσης προβλημάτων, συνταγές, κατασκευές, κριτικές αλλά και ιδέες, προϊόντα, υπηρεσίες και καινοτομίες  που αφορούν σημαντικά θέματα της ζωής μας όπως η υγεία, η εκπαίδευση και η ασφάλεια. 

Η δύναμη της εικόνας είναι μια από αυτές που αλλάζουν της ζωή μας. Είμαστε σχεδόν προγραμματισμένοι να εμπιστευόμαστε πιο πολύ από οτιδήποτε άλλο, τα μάτια μας. Αυτό όμως, και θέλει προσοχή, δεν σημαίνει ότι η εικόνα είναι πάντα αληθινή.

Θέματα κατηγορίας: Θέματα: Εργαλειοθήκη του Φωτογράφου

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 20/10/2020
Χάρτης στο σημείο φωτογράφισης
Καιρός στο σημείο φωτογράφισης

Προτάσεις

The first trip to the Moon - Ταξίδι στη Σελήνη (Georges Melies)...
(Horse in Motion - Άλογο σε κίνηση (Eadweard Muybridge)...
Άλογο σε κίνηση (Horse in Motion) - Photoshop Cutout...


www.2steps.gr