Η διασωθείσα ατμομηχανή κατασκευάστηκε το 1907 στο εργοστάσιο του PAULE DECAUVILLE κοντά στο Παρίσι.
Στο κατάλογο της εταιρίας αναφερόταν σχετικά: "Ικανότητα έλξης φορτίου σε οριζόντιο επίπεδο με ταχύτητα 9 χλμ /ώρα, 50 τόνοι Ελάχιστη ακτίνα στροφής:10 μέτρα." Η ατμάμαξα έφυγε από το εργοστάσιο στις 27/4/1908 με προορισμό το Βόλο μετά από παραγγελία του τραπεζίτη Χρυσοχοϊδη .Από την πλινθοκεραμοποιία ΤΣΑΛΑΠΑΤΑΣ αγοράστηκε το 1926. Εσερνε από 12-14 βαγονέτα της γραμμής και πραγματοποιούσε μέχρι και 8 δρομολόγια ημερησίως.
Οταν έφτανε στο εργοστάσιο με φορτωμένα τα βαγονέτα, ένας από τους δύο χειριστές της μηχανής άλλαζε γρήγορα το «κλειδί» στις γραμμές, ώστε να πάει αριστερά η Decauville και να τερματίσει κάτω από τα υπόστεγα, ενώ αμέσως μετά γύριζε το κλειδί καιτα βαγόνια συνέχιζαν, με τη φόρα που είχαν με κατεύθυνση τα αναδευτήρια.
Η γραμμή σταμάτησε να λειτουργεί στις αρχές της δεκαετίας του 1960, όταν η επιχείρηση έκανε χωματοληψίες από τα νέα κτήματα αργίλου, στο Βελεστίνο, και άρχισε να χρησιμοποιεί φορτηγά αυτοκίνητα.
Θέματα κατηγορίας: Θέματα: Εκθέματα Μουσείων |
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 09/01/2023 |
Χάρτης στο σημείο φωτογράφισης |
Καιρός στο σημείο φωτογράφισης |
Εξοπλισμός Φωτογράφισης | |
Compact: | Olympus Stylus Tough TG-6 |