Τοποθεσίες Οροφές στις Πόλεις Χωριά Παραλίες Αττικής Παραλίες εκτός Αττικής Παραλίες στις Κυκλάδες Παραλίες στην Εύβοια Παραλίες στη Φθιώτιδα Παραλίες στη Φωκίδα Παραλίες στην Αχαϊα Παραλίες στη Ρόδο Παραλίες στη Πρέβεζα Νησίδες Πορθμεία Σιδηροδρομικοί Σταθμοί Γέφυρες Ανεμόμυλοι Μουσεία Πάρκα, Στάδια Ανοικτά Θέατρα / Χώροι Πολιτισμού Μνημεία
Ζώα Πουλιά Έντομα Ουρανός Θάλασσα Βουνά Δάση Υδροβιότοποι Ποτάμια Λίμνες Πηγές Σπήλαια Δέντρα Θάμνοι Λουλούδια Μόλυνση - Καταστροφές Φυσική Ιστορία
Αρχαιολογικοί Χώροι Αρχαίοι Ναοί Αρχαιολογικά Μουσεία Αρχαία Θέατρα Κάστρα, Φρούρια, Πύργοι
Εκθέματα Μουσείων Μινωική,Kυκλαδική,Mυκηναϊκή Τέχνη Αρχαίοι Αρχιτεκτονικοί Ρυθμοί Αγάλματα Κούροι και Κόρες Κεφαλές, Προτομές, Πορτραίτα Αγαλμάτων Επιτύμβιες στήλες και Αναθήματα Αρχαία Ανάγλυφα Αρχαία Ελληνικά Αγγεία Αρχαία Ελληνικά Όπλα Τοιχογραφίες, Ψηφιδωτά Θεατρικά Προσωπεία Βυζαντινή και Χριστιανική Τέχνη Φωτογραφικό υλικό μουσείων
Πέτρινοι Φάροι Φανάρια Λιμανιών
Εκκλησίες Αττικής Νότια Προάστια Εκκλησίες Αττικής Βόρεια Προάστια Εκκλησίες εκτός Αττικής Εκκλησίες στην Εύβοια Εκκλησίες στη Βοιωτία Εκκλησίες στη Φωκίδα Εκκλησίες στη Λακωνία Εκκλησίες στην Αργολίδα Εκκλησίες στις Κυκλάδες Εκκλησίες στη Φθιώτιδα Εκκλησίες στην Αχαϊα Εκκλησίες στην Μεσσηνία Εκκλησίες στην Κορινθία Εκκλησίες στην Αρκαδία Εκκλησίες Νησιών Αργοσαρωνικού, Αττική Μοναστήρια Βυζαντινοί Ναοί Αρχιτεκτονική Εκκλησιών
Φράγματα, Τεχνητές Λίμνες Τεχνολογία - Μηχανές Αυτοκίνητα, Μοτοσυκλέτες Βαριά Οχήματα Πλοία Βάρκες Collections
Ιδέες για Φωτογραφίες (How to) Φωτογραφικός Εξοπλισμός Φωτογράμματα Κυανοτυπίες Υπέρυθρες φωτογραφίες (Infrared) Φωτογραφίες Σέπια Φωτογραφίες Pinhole Camera Φωτογραφική μηχανή Holga Lomography , Λομογραφία Stop Motion Video Backgrounds Αρνητικές φωτογραφίες Εργαλειοθήκη του Φωτογράφου Ιδέες καταγραφής με το κινητό Posters Τα βιβλία μας για τη Φωτογραφία Photo Trip Extreme Close-Up
Κτήρια Φωτιστικά δρόμων Παγκάκια με θέα
Κινηματογράφος Πίνακες Ζωγραφικής Μοντέρνα Τέχνη: Γλυπτική Αγιογραφία Παιχνίδια Παιδική ζωγραφική / Κατασκευές Graffiti Παλέτες (συνδυασμοί Χρωμάτων) Ημερολόγια
Artworks: Άνθρωποι Artworks: Ζώα ArtWorks: Φυτά Artworks: Γενικά Θέματα Artworks: Κτήρια Artworks: Θάλασσα Artworks: Αυτοκίνητο Artwroks: Μέσα Μεταφοράς ArtWorks: Εργαλεία, Αντικείμενα Artworks: Cappuccino Γλυκά του Κουταλιού
Θεατρικές Παραστάσεις Εκθέσεις Δρώμενα Χώροι

Joseph Frank Keaton, Buster Keaton, Μπάστερ Κίτον, Σύνοψη

Ο Joseph Frank Keaton ή απλούστερα Buster Keaton ήταν ένας από τους μεγαλύτερους κωμικούς και σκηνοθέτες του βωβού κινηματογράφου, ή σωστότερα του κινηματογράφου. 

Το παρατσούκλι του Buster του το έδωσε καθώς λέγεται o μάγος Harry Houdini που συνεργάζονταν με τους γονείς του οι οποίοι ήταν καλλιτέχνες του βαριετέ, ενός μουσικού θεάτρου που εκείνη την εποχή ήταν πολύ δημοφιλές. Σε αυτό το περιβάλλον ο Keaton είχε την ευκαιρία να ολοκληρώσει την καλλιτεχνική του παιδεία και να δοκιμάσει τις δυνάμεις του σε ρόλους κλόουν, ακροβάτη, μίμου και να διαμορφώσει το δικό του προσωπικό του στυλ. 

To προσωπικό του στυλ είχε δύο χαρακτηριστικά: Το πρώτο ήταν το πέτρινο πρόσωπο του, που παρέμενε ανέκφραστο σε όλες τις σκηνές κρύβοντας τα συναισθήματα του και ενισχύοντας αυτά των θεατών και το δεύτερο ήταν η καταιγιστική του κίνηση που προκαλεί θαυμασμό για την ταχύτητα και την αντοχή του σώματος του αλλά και για τον ευφυή χειρισμό των λήψεων.

Στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα ο κινηματογράφος ήταν και πιο δύσκολος και πιο επικίνδυνος αφού απουσίαζαν τα σημερινά τεχνικά μέσα. Όχι όμως για τον Buster. Σε ένα από τα νούμερα που έκανε με τους γονείς τους όταν ήταν μικρός, ίσως αυτό με την μεγαλύτερη απήχηση, ο πατέρας του τον πέταγε σαν τσουβάλι στη σκηνή ή και στους θεατές προσποιούμενος τον εκνευρισμένο, που βγαίνει εκτός εαυτού. Ακόμη και για τα ήθη της εποχής το νούμερο πάρα ήταν τραβηγμένο. Ο μικρός Keaton όμως, όπως δήλωσε σε συνεντεύξεις του πολύ αργότερα, είχε μάθει να προσγειώνεται με ασφάλεια και μάλιστα να χαίρεται αυτές τις επικίνδυνες πτήσεις. Οι πτήσεις όπως έλεγε τον έκαναν για γελάει, πράγμα που διέκοψε όταν διαπίστωσε ότι οι θεατές ήταν πιο έκπληκτοι όταν παρέμενε ατάραχος. 

Η πρώτη του συμμετοχή σαν ηθοποιός σε ταινία είχε τον τίτλο “The Butcher Boy” και έγινε το 1917. Από το 1920 ως και το 1928 σαν σεναριογράφος σκηνοθέτης και ηθοποιός γύρισε 29 ταινίες. Οι 10 από αυτές ήταν μεγάλου μήκους και κάποιες από αυτές όπως η ταινία "The General" το 1926 και η ταινία "The Navigator" το 1924  θεωρούνται, και κατά τη γνώμη μας καλώς, αριστουργήματα της έβδομης τέχνης. 

Το 1928 ήταν έτος καμπής για τον Buster που αναγκάστηκε λόγω της πίεσης του διανομέα των ταινιών του, τη United Artists να μπει κάτω από την ομπρέλα της Metro Goldwyn Mayer και να στερηθεί την πολύτιμη για τη δημιουργικότητα του ανεξαρτησία. Επιπρόσθετα, τα προσωπικά του προβλήματα τόσο με τη σύζυγό του όσο και με τον αλκοολισμό και η έλευση του ομιλούντος κινηματογράφου που αντικατέστησε την παντομίμα με διάλογο, σταμάτησαν την ανοδική του πορεία σε τέτοιο βαθμό που κατέστρεψαν σε μεγάλο την καριέρα του. 

Πολύ αργότερα, τη δεκαετία του 1950 συμμετείχε σαν ηθοποιός σε κάποιες ταινίες και άρχισε να αποκτά την παλιά του δημοτικότητα του όταν οι κωμωδίες του βωβού κινηματογράφου άρχισαν να ξανά προβάλλονται από την τηλεόραση. 

Ο Keaton πέθανε το 1966 σε ηλικία 70 χρονών. Μέχρι τότε είχε συμμετάσχει σε 120 περίπου ταινίες και μέχρι σήμερα αποτελεί για τον κινηματογράφο μια ξεχωριστή προσωπικότητα που συμμετείχε ενεργά στη διαμόρφωση του.  

Θέματα κατηγορίας: Θέματα: Κινηματογράφος

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 08/03/2022
Χάρτης στο σημείο φωτογράφισης
Καιρός στο σημείο φωτογράφισης

Μπορεί να ενδιαφέρει

Προσωπικότητες της Τέχνης

Βιογραφίες

Εξοπλισμός Φωτογράφισης

Γραφίδα:Wacom intuos

www.2steps.gr