Πήλινο σύμπλεγμα με μορφές που παίζουν, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Αθήνα, Αττική
Πως θα πάω: Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Αθήνα, Αττική (Χάρτης) O Καιρός: ΑΘΗΝΑ - ΚΕΝΤΡΟ τώρα από το meteo.gr

(c) 2steps.gr

Το πήλινο σύμπλεγμα αποτελείται από τρεις μορφές, δύο ανδρικές και μία γυναικεία. Όλοι τους φορούν χιτώνα και ιμάτιο. Ένας άνδρας και μια γυναίκα κάθονται σε αναπαυτικά καθίσματα με πλάτη και παίζουν πεσσούς σε άβακα, που χωρίζεται σε 6x7 τετράγωνες θέσεις. Διακρίνονται δώδεκα πεσσοί σε διάφορα τετράγωνα. Η γυναίκα έχει απλώσει τα χέρια πάνω στον άβακα, σαν να προσπαθεί να σχολιάσει κάποια κίνηση ή εξέλιξη του παιχνιδιού. Ο δεύτερος άνδρας, που έχει χαρακτηριστικά νάνου, παρακολουθεί το παιχνίδι καθιστός σε σκαμνί. Ο νάνος στρέφει το πρόσωπο του προς τον νικητή του παιχνιδιού, όπως μας φανερώνει ο ρόδακας που έχει χαραχθεί από τον κοροπλάστη στο κάτω μέρος του καθίσματος του. Αντίθετα, το πίσω μέρος του καθίσματος της γυναίκας, που είναι η χαμένη του παιχνιδιού, φέρει εγχάρακτη χήνα, τα φτερά της οποίας αποτελούσαν σύμβολο ήττας και ατυχίας. Το σύμπλεγμα χρονολογείται στον 1ο αιώνα μ.Χ. και πιθανόν προέρχεται από τάφο. Βρέθηκε το 1855 στην Αθήνα, κατά την ανασκαφή των τότε βασιλικών ανακτόρων.


Τα παιχνίδια στρατηγικής με πεσσούς (πούλια ή πιόνια παιχνιδιού),(που ονομάζονταν πεσσεία ή πεττεία, θεωρούνταν από τα παλαιότερα αρχαία παιχνίδια. Η πεσσεία αναφέρεται στα Ομηρικά έπη (Οδύσσεια α. 106-107) και στο αρχαίο δράμα. Σύμφωνα με μια μυθολογική παράδοση, θεωρείται ότι εφευρέθηκε από τον Παλαμήδη, κατά τη διάρκεια της παραμονής των Αχαιών στην Αυλίδα της Εύβοιας (Ευριπίδης, Ιφιγένεια εν Αυλίδι, 194-199 ) και πριν την αναχώρηση τους με ούριο άνεμο για την εκστρατεία στην Τροία. Πρόκειται για παιχνίδια στρατηγικής και οξύνοιας, μορφές και παραλλαγές των οποίων είναι δημοφιλείς μέχρι σήμερα.


Εξοπλισμός Φωτογράφισης
Σώμα dSLR:NIKON d3000
Φακός:Nikkor AF-S DX 18-55 mm F3.5-5.6G ED II lens


Εκθέματα Μουσείων

Εκθέματα μουσείων / Αγάλματα

ΑγάλματαΕπιτύμβιες στήλες και ΑναθήματαΘεατρικά Προσωπεία

Μόνιμη έκθεση Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (Συλλογή, Εκθέματα)

Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (Γεν...Ο "Στοχαστής", Εθνικό Αρχαιολογι...Χάλκινο κράνος και χρυσό προσωπε...Ξύλινο ομοίωμα γυναίκας, Εθνικό ...Χάλκινα εγχειρίδια, Εθνικό Αρχαι...Οδοντόφρακτο κράνος, Εθνικό Αρχα...Μαρμάρινο τελετουργικό αγγείο, ...Άγαλμα κοιμώμενου Έρωτα, Εθνικό ...Τμήμα Δίσκου, Εθνικό Αρχαιολογικ...Ιωνικό κιονόκρανο από παριανό μά...Κεφάλι από άγαλμα νέου, Αρχαιολο...Χρυσή Επένδυση βρέφους, Εθνικό Α...Νεκρική προσωπίδα ανδρός, Εθνικό...Γυναικεία Κεφαλή από ασβεστοκονί...Αιγυπτιακή Επιτύμβια στήλη, Εθνι...Ταφικό προσωπείο, Εθνικό Αρχαιολ...Αργυρό ρυτό σε σχήμα κεφαλής ταύ...Χρυσό σφυρήλατο ρυτό, Εθνικό Αρχ...Αγαλμάτιο Ηρακλέους, Εθνικό Αρχα...Εικονιστική γυναικεία κεφαλή, Εθ...Χρυσές νεκρικές προσωπίδες, Εθνι...Τμήμα χάλκινου ξίφους, Εθνικό Α...Μαρμάρινη Κεφαλή θεού, Εθνικό Αρ...Κεφάλι αγάλματος της Ήρας, Εθνικ...Κεφαλή γενειοφόρου θεού, Εθνικό ...Ερμαϊκή στήλη άγνωστης προέλευση...Άγαλμα Γαλάτη Πολεμιστή, Εθνικό ...Κεφαλή Κούρου, Εθνικό Αρχαιολογι...Άγαλμα σφίγγας, Εθνικό Αρχαιολογ...Τοιχογραφία της "Μυκηναίας", Εθν...Κορμός Αγάλματος Αφροδίτης, Εθνι...Τμήματα τοιχογραφίας γυναικείας ...Μαρμάρινη φιάλη και τρίπτης από ...Επιτύμβια στήλη από εύθρυπτο πωρ...Επιτύμβια στήλη από εύθρυπτο πωρ...Μαρμάρινο κυκλαδικό ειδώλιο, Εθν...Κεφάλι κυκλαδικού ειδωλίου, Εθνι...Χάλκινο άγαλμα Ποσειδώνα, Εθνικό...Μαρμάρινη κεφαλή του Μ. Αλεξάνδρ...Μαρμάρινο θεατρικό προσωπείο, Εθ...Άγαλμα διαδούμενου νέου, Εθνικό ...Άγαλμα Νίκης, Εθνικό Αρχαιολογικ...Τμήμα ενδύματος Νίκης, Εθνικό Αρ...Αγαλμάτιο Ηρακλή, Εθνικό Αρχαιολ...

Πήλινο σύμπλεγμα με μορφές που παίζουν, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Αθήνα, Αττική

Το πήλινο σύμπλεγμα αποτελείται από τρεις μορφές, δύο ανδρικές και μία γυναικεία. Όλοι τους φορούν χιτώνα και ιμάτιο. Ένας άνδρας και μια γυναίκα κάθονται σε αναπαυτικά καθίσματα με πλάτη και παίζουν πεσσούς σε άβακα, που χωρίζεται σε 6x7 τετράγωνες θέσεις. Διακρίνονται δώδεκα πεσσοί σε διάφορα τετράγωνα. Η γυναίκα έχει απλώσει τα χέρια πάνω στον άβακα, σαν να προσπαθεί να σχολιάσει κάποια κίνηση ή εξέλιξη του παιχνιδιού. Ο δεύτερος άνδρας, που έχει χαρακτηριστικά νάνου, παρακολουθεί το παιχνίδι καθιστός σε σκαμνί. Ο νάνος στρέφει το πρόσωπο του προς τον νικητή του παιχνιδιού, όπως μας φανερώνει ο ρόδακας που έχει χαραχθεί από τον κοροπλάστη στο κάτω μέρος του καθίσματος του. Αντίθετα, το πίσω μέρος του καθίσματος της γυναίκας, που είναι η χαμένη του παιχνιδιού, φέρει εγχάρακτη χήνα, τα φτερά της οποίας αποτελούσαν σύμβολο ήττας και ατυχίας. Το σύμπλεγμα χρονολογείται στον 1ο αιώνα μ.Χ. και πιθανόν προέρχεται από τάφο. Βρέθηκε το 1855 στην Αθήνα, κατά την ανασκαφή των τότε βασιλικών ανακτόρων.


Τα παιχνίδια στρατηγικής με πεσσούς (πούλια ή πιόνια παιχνιδιού),(που ονομάζονταν πεσσεία ή πεττεία, θεωρούνταν από τα παλαιότερα αρχαία παιχνίδια. Η πεσσεία αναφέρεται στα Ομηρικά έπη (Οδύσσεια α. 106-107) και στο αρχαίο δράμα. Σύμφωνα με μια μυθολογική παράδοση, θεωρείται ότι εφευρέθηκε από τον Παλαμήδη, κατά τη διάρκεια της παραμονής των Αχαιών στην Αυλίδα της Εύβοιας (Ευριπίδης, Ιφιγένεια εν Αυλίδι, 194-199 ) και πριν την αναχώρηση τους με ούριο άνεμο για την εκστρατεία στην Τροία. Πρόκειται για παιχνίδια στρατηγικής και οξύνοιας, μορφές και παραλλαγές των οποίων είναι δημοφιλείς μέχρι σήμερα.